هدیه کریسمس رهبر کره شمالی برای آ مریکا چه خواهد بود؟

به گزارش مجله تار و سه تار، یک شبکه خبری آمریکایی به برآورد درباره هدیه کریسمس رهبر کره شمالی پرداخته است.

هدیه کریسمس رهبر کره شمالی برای آ مریکا چه خواهد بود؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه سی ان ان آمریکا به نقل از یک منبع نزدیک به رهبری کره شمالی اعلام نمود: کره شمالی در حال برنامه ریزی برای اتخاذ یک سیاست سختگیرانه و تند در قبال ایالات متحده است که شامل حذف خلع سلاح هسته ای از میز مذاکره با آمریکا خواهد بود.

بر اساس این گزارش، این منبع مطلع گفت: سیاست جدید کره شمالی که موسوم به هدیه کریسمس است، اوایل ماه جاری توسط یک مقام ارشد کره شمالی مطرح شده بود. این هدیه احتمالا شامل تعلیق مذاکرات با واشنگتن و تثبیت صندلی کره شمالی به عنوان یک کشور دارنده تسلیحات هسته ای خواهد بود.

این گزارش اضافه کرد: پیونگ یانگ احتمالا دیگر به دنبال کاهش تحریم ها به عنوان ابزاری برای دستیابی به توسعه مالی در کوتاه مدت یا بلندمدت نخواهد بود و به جای آن به دنبال ایدئولوژی خودکفایی خواهد بود.

رهبر کره شمالی در سال 2018 میلادی اعلام نمود که پیونگ یانگ توسعه تسلیحات هسته ای را کامل نموده است و وعده داد تا تمرکز اصلی خود را در راستای کوشش برای توسعه مالی و ارتقای سطح استانداردهای زندگی مردم این کشور قرار دهد.

هنوز تعیین نیست که دولت ترامپ چه واکنشی به این تصمیم کره شمالی نشان خواهد داد. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تا به امروز سه3 بار با یکدیگر ملاقات نموده اند ولی گفتگوها در سطح کارگروه های دو کشور تا به امروز پیشرفت محسوسی نداشته است.

ضرب الاجل یک ساله کره شمالی برای مذاکره با آمریکا رو به خاتمه است و پیونگ یانگ هشدار داده است که در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، جهت جدیدی را در پیش خواهد گرفت.

تنش ها در آستانه خاتمه یافتن ضرب الاجل یک ساله کره شمالی به آمریکا به شدت افزایش یافته است. آمریکا خواهان خلع سلاح یکطرفه کره شمالی شده ولی پیونگ یانگ خواهان لغو کلیه تحریمهای آمریکا است.

مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی پس از شکست نشست فوریه رهبران دو کشور در فوریه سال جاری در شهر هانوی به بن بست رسیده است.

این منبع مطلع گفت: رهبر کره شمالی احتمالا رویکرد انتظار و صبر را در پیش خواهد گرفت. این رویکرد به خاطر آن اتخاذ خواهد شد که ترامپ احتمالا به خاطر استیضاح و در پیش بودن انتخابات 2020 به شدت از نظر سیاسی آسیب پذیر خواهد بود.

تحلیلگران سیاسی بر این باورند که کره شمالی نگران این مساله است که اگر با ترامپ به توافق برسد و او در انتخابات نوامبر 2020 شکست بخورد، رئیس جمهور بعدی آمریکا به این توافق و معاهده پایبند نباشد. اگر ترامپ در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی برسد، شاید آنگاه کره شمالی تمایل بیشتری برای مذاکره و تعامل با واشنگتن داشته باشد.

کارشناسان و تحلیلگران این طور برآورد نموده اند که هدیه کریسمس کره شمالی احتمالا آزمایش یک موشک پیشرفته یا پرتاب ماهواره خواهد بود که این اقدام با واکنش آمریکا و سایر قدرت های جهانی روبرو خواهد شد.

با این حال، احتمال این مساله بسیار کم است که کره شمالی در نهایت یک اقدام تحریک آمیز مثل آزمایش موشک قاره پیما یا پرتاب ماهواره را انجام دهد چرا که این اقدامات حتی برای روسیه و چین نیز به شدت تحریک آمیز خواهد بود.

چین و روسیه دوشنبه گذشته پیش نویس طرحی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردند که بر اساس آن بعضی از تحریم های کره شمالی لغو شود ولی این مساله با مخالفت آمریکا بریتانیا و فرانسه روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 607

به "هدیه کریسمس رهبر کره شمالی برای آ مریکا چه خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدیه کریسمس رهبر کره شمالی برای آ مریکا چه خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید