روسیه از ارسال نامه مشترک با ایران به گوترش برای لغو تحریم ها اطلاع داد

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش تجارت نیوز، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای افزود: گروه کشورهای مدافع منشور ملل متحد که اعضای آن را روسیه، ایران، ونزوئلا، چین، کره شمالی، کوبا، نیکاراگوئه و سوریه تشکیل می دهند، نامه مشترکی به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل ارسال کردند.

روسیه از ارسال نامه مشترک با ایران به گوترش برای لغو تحریم ها اطلاع داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در بیانیه گفته شده است: در این نامه خواهان لغو فوری و کامل تحریم های یکجانبه شده ایم که مانع کوشش کشورها در مبارزه موثر با بیماری همه گیر کرونا می گردد.

روسیه بطور مستمر مخالف بکارگیری تحریم های یکجانبه است که مغایر با قوانین بین المللی است و آسیب های جدی به توسعه اجتماعی و مالی کشورها وارد می نماید.

در ادامه بیانیه امده است: بر این باوریم که با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا، مساله لغو این گونه موانع ازجمله برای تامین تجهیزات و لوازم پزشکی از سوی کشورهای هدف تحریم ها، اهمیت خاص می یابد.

نظام تحریمی شورای امنیت حذف کالاهایی که ماهیت انسانی دارند از فهرست تحریم ها را پیش بینی نموده است. باید این ساز و کارها کار می کردند و بخاطر ملاحظات سیاسی بعضی کشورها دچار نقص نمی شدند.

در بیانیه خاطرنشان شده است: فقط از این طریق می توان پیامدهای زیانبار تحریم ها را برای مردم حذف کرد. در مجموع زمان آن فرا رسیده است که به بازنگری تحریم های شورای امنیت برای تامین ماهیت واقعی این تحریم ها پرداخت و به این نکته فکر کرد که بعضی مساعدت ها در طبقه بندی انساندوستانه قرار گیرد.

لازم به ذکر است امریکا تنها تحریم کننده یکجانبه در سطح جهانی است و تا به امروز انواع تحریم های غیرقانونی در خصوص کشورهایی همچون ایران، روسیه، ونزوئلا و کوبا وضع نموده است.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 823

به "روسیه از ارسال نامه مشترک با ایران به گوترش برای لغو تحریم ها اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه از ارسال نامه مشترک با ایران به گوترش برای لغو تحریم ها اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید