زرین آمیزی: ستاد کرونا مرجع تصمیم گیری لغو یا تعویق آزمون ها ، داوطلبان نگران مسائل بهداشتی برگزاری کنکور نباشند

به گزارش مجله تار و سه تار، درپی درخواست تعدادی از داوطلبان کنکور های ارشد و دکتری 99 برای تعویق این کنکور ها به مردادماه، سخنگوی سازمان سنجش گفت: مرجع تصمیم گیری ستاد کرونا و پروتکل های بهداشتی برگزاری در دست تهیه است.

زرین آمیزی: ستاد کرونا مرجع تصمیم گیری لغو یا تعویق آزمون ها ، داوطلبان نگران مسائل بهداشتی برگزاری کنکور نباشند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، تعداد زیادی از داوطلبان آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری سال 99 طی نامه ای اعتراضی خواستار تعویق برگزاری این دو کنکور عظیم و مهم کشور به مردادماه شدند و دلایل خود را به شرح زیر برای سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که مسئولیت ریاست ستاد ملی مبارزه کرونا و در شرایط فعلی توانایی لغو یا تعویق آزمون های کشوری را دارد؛ نوشتند:

جناب آقای دکتر سعید نمکی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام.

نظر به اینکه کشور عزیزمان در مرحله حساسی از تاریخ قرار گرفته و با بحران های متعددی از جمله بحران حاصل از ویروس کرونا و تبعاتِ آن درگیر میباشد، ما داوطلبان کنکور ارشد و دکتری وزارت علوم نیز احساس مسئولیت نموده و با نیتی خالص و عشق به کشور عزیزمان، با هدف همراهی با مسئولین گرانقدر در راستای عبور از بحران ها و حفظ سلامت خود و هموطنان عزیزمان، براساس دلایل شرح داده شده در ذیل، خواستار تعویق آزمون های دکتری و ارشد سال 99 وزارت علوم از خردادماه به مرداد ماه 99 میباشیم:

1. بنا بر تصمیم و تاکید مکرر مسئولین محترم ستاد مقابله با کرونا و جامعه پزشکی، برقراری اجتماعات و کاهش محدودیت تردد درون شهری و بین شهری، کشور را با بحران انفجاری کرونا و پیک دوم روبرو خواهد نمود (که قطعا برگزاری آزمون های ارشد و دکتری با قریب 800 الی900 هزار داوطلب که ناگزیر به تردد بین شهری و درون شهری و تجمع در فضا های کوچک و بسته میباشند، به فرایند تشدید بحران کرونا منجر خواهد شد که این امر مدنظر هیچ یک از داوطلبان نمیباشد)

2. براساس نظر متخصصین و مسئولین امر امکان برگزاری کاملا ایمن آزمون ها با رعایت فاصله فیزیکی مناسب میان داوطلبین، از بدو ورود به حوزه تا انتهای آزمون و خروج از حوزه و همچنین امکان رعایت کامل سایر پروتکل های بهداشتی وجود ندارد.

3. کلیە داوطلبان ارشد و دکتری وزارت علوم خواستار برخورد یکسان با کلیه دانشجویان و رعایت کلیه پروتکل های بهداشت و سلامت برای تمامی دانشجویان اعم از وزارت علوم و وزارت بهداشت میباشند (شایسته است، تصمیم پسندیده وزارت بهداشت در مورد تعویق آزمون های دکتری و ارشد وزارت بهداشت به تیر و مرداد 99، که قطعا براساس اطلاعات کامل ایشان در مورد بحران کرونا اجرا شده، در مورد داوطلبین وزارت علوم هم لحاظ شود)

4. بسکمک از ما داوطلبین علاوه بر نگرانی در مورد احتمال ابتلای خود و خانواده هایمان، با دغدغه ها و چالش های دیگری نیز روبرو هستیم که عرصه را بر ما تنگ نموده است. از جمله بسته بودن کتاب خانه ها و مراکز آموزشی، رنجِ از دست دادن عزیزانمان در روز ها و ماه های اخیر، کاهش قدرت خرید و ضعف مالی حتی در مورد خرید منابع مطالعاتی کنکور، بیماری زمینه ای خود و یا اعضای خانواده مان که استرس حضور در اجتماعات را دو چندان میکند، حدود 5 ساعت حضور در جلسه آزمون با ماسک، دستکش و استرس که قطعا باعث فشار روانی مضاعف و کاهش سطح عملکرد ما خواهد شد و ...

از این رو با توجه به شرحات فوق الذکر، خواهشمند است در این بحران ناخواسته، ما داوطلبین کنکور ارشد و دکتری وزارت علوم را کمک نموده تا ان شاالله ضمن پشت سر گذاشتن سختی ها و حضور در کنکور در شرایطی مساعد و به دور از استرس و سختی ها، مشق همدلی و مسئولیت پذیری نماییم.

پاسخ سازمان سنجش به درخواست داوطلبان کنکور ارشد و دکتری برای تعویق کنکور

موضوع اعتراض این جمع از داوطلبان را با سازمان سنجش آموزش کشور در میان گذاشتیم. فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش در این باره شرح داد: این سازمان تنها مجری برگزاری آزمون های کشور است و لغو یا تعویق آزمون ها در روز های اخیر به دستور ستاد کرونا و برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بوده است.

زرین آمیزی با تاکید بر اینکه سازمان سنجش به خودی خود نمی تواند تصمیم به لغو یا تعویق آزمون ها بگیرد، ادامه داد: درصورتی که ستاد کرونا مجددا دستور به تعویق زمان برگزاری آزمون ارشد و دکتری دهد، مطابق آن رفتار خواهد شد و در صورتی که این ستاد تصمیمی برای تعویق مجدد نداشته باشد تمام تمهیدات لازم برای حفظ سلامتی داوطلبان اندیشیده خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت محتمل است در ماه های آینده شاهد پیک دوم بیماری کرونا باشیم، بیان نمود: با توجه به آنکه ویروس کرونا معین نیست تا چه زمانی از بین رود و تمام جهان با آن درگیر هستند بنابراین پروتکل های بهداشتی برگزاری آزمون ها در دست تهیه است و داوطلبان نباید از این بابت نگران باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 899

به "زرین آمیزی: ستاد کرونا مرجع تصمیم گیری لغو یا تعویق آزمون ها ، داوطلبان نگران مسائل بهداشتی برگزاری کنکور نباشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زرین آمیزی: ستاد کرونا مرجع تصمیم گیری لغو یا تعویق آزمون ها ، داوطلبان نگران مسائل بهداشتی برگزاری کنکور نباشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید