عقب ماندگی 55 درصدی خوزستان در پوشش نوبت سوم واکسن کرونا

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرنگاران/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از فوت 14 بیمار مبتلا به رونا در استان خوزستان در 24 ساعت گذشته خبر داد.

عقب ماندگی 55 درصدی خوزستان در پوشش نوبت سوم واکسن کرونا

دکتر سید محمد علوی با اشاره به ادامه سیر کاهشی موارد ابتلا و بستری کرونا اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 8 هزار و 87 نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک های تنفسی و بیمارستان های استان خوزستان مراجعه کردند که پس از بررسی های بالینی و تشخیصی، 757 بیمار شناسایی شده اند. میزان موارد شناسایی شده نسبت به روز گذشته، 221 مورد کمتر شده است.

به گزارش خبرنگاران، وی افزود: بدین ترتیب تعداد بیماران از ابتدای وقوع همه گیری تا به امروز در خوزستان به 590 هزار و 804 نفر رسیده است.

علوی گفت: در این مدت، 52 بیمار در بیمارستان های استان خوزستان بستری شدند که نسبت به روز قبل از آن 9 مورد کاهش در بستری ها داشته ایم. در 24 ساعت گذشته 14 نفر از هم استانی ها که از دو سه هفته پیش در بخش های مراقبت های ویژه بستری بودند جان باختند که تعداد فوتی ها نسبت به روز قبل، هفت نفر بیشتر بوده است.

وی اظهار داشت: متاسفانه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در خوزستان سیر کاهشی داشته و حدود 60 تا 70 درصد است که قابل قبول نیست. به طور میانه حدود 48 درصد مردم از ماسک استفاده می کنند که کم است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در مورد واکسیناسیون جای نگرانی عمده وجود دارد زیرا چند وقتی می شود که شاهد رکود در مراجعه و استقبال مردم از واکسیناسیون هستیم. هر چند تا به امروز حدود 7 میلیون و یک هزار و 633 دوز واکسن در خوزستان تزریق شده اما میزان پوشش واکسیناسیون ثابت مانده است به گونه ای که پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای 12 سال 84.9 درصد، نوبت دوم 72.6 درصد و نوبت سوم در افراد بالای 18 سال 29.9 درصد است در حالی که نوبت سوم واکسن در پیشگیری و کاهش مرگ و میرها موثر است و باید پوشش نوبت سوم حداقل به 85 درصد برسد. یعنی 55 درصد در تزریق نوبت سوم تاخیر داریم.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، افزود: البته شاید زمان تزریق نوبت سوم برخی افراد فرا نرسیده اما بخش اعظمی از افراد نسبت به واکسیناسیون خود بی توجهی می کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1951

به "عقب ماندگی 55 درصدی خوزستان در پوشش نوبت سوم واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب ماندگی 55 درصدی خوزستان در پوشش نوبت سوم واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید