قیمت زعفران بالا می رود، کشاورزان عجله نکنند

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: قیمت زعفران بالا خواهد رفت، بنابراین کشاورزان عجله نکنند و به میزان احتیاج در بازار و یا در بازار حمایتی عرضه داشته باشند. زعفران را نگه دارند، زیرا قیمت زعفران در حال حاضر بالاتر از چیزی است که در بازار عرضه می گردد.

قیمت زعفران بالا می رود، کشاورزان عجله نکنند

ایرج ناصری مقدم در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد خرید حمایتی زعفران اظهار کرد: خرید حمایتی به معنای ورود سازمان های دولتی به بازار برای تثبیت قیمت ها است تا کشاورز ضرر نکند. تعاونی روستایی و جهاد کشاورزی با ورود خود، جلوی کاهش قیمت را گرفت و در حال حاضر قیمت زعفران در بازار تقریبا با قیمت خرید حمایتی تعادل دارد.

وی در مورد تفاوت این نوع خرید با خرید تضمینی گفت: خرید تضمینی با خرید حمایتی تفاوت دارد و زعفران همیشه به صورت حمایتی خریداری می گردد. در خرید تضمینی، تمام محصولات موجود در بازار خریداری می گردد اما خرید حمایتی صرفا برای ایجاد تعادل در بازار بوده و هدف گذاری مانند خرید تضمینی در آن وجود ندارد. در حال حاضر ما در خرید حمایتی به هدف خود مبنی بر ایجاد تعادل در بازار رسیده ایم.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی اضافه نمود: در خرید حمایتی، ممکن است در سالی، 10 درصد محصولات موجود در بازار خریداری گردد و در سالی دیگر، هیچ خریدی انجام نگردد. به طور مثال در زمینه کشمش در خراسان شمالی، بدون خرید صرفا با ورود، قیمت از 1500 تومان به 4500 تومان رسید.

ناصری مقدم در مورد آمار زعفران خریداری شده تا به امروز عنوان کرد: خرید حمایتی زعفران از 11 آبان ماه سال 99 شروع شده ، تا 30 آذر ماه ادامه دارد و این خرید در 10 مرکز انجام می گردد که تا به امروز حدود 4 تن و 900 کیلو خرید صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش قیمت زعفران در آینده توضیح داد: قیمت زعفران بالا خواهد رفت، بنابراین کشاورزان عجله نکنند و به میزان احتیاج در بازار و یا در بازار حمایتی عرضه داشته باشند. زعفران را نگه دارند، زیرا قیمت زعفران در حال حاضر بالاتر از چیزی است که در بازار عرضه می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1266

به "قیمت زعفران بالا می رود، کشاورزان عجله نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت زعفران بالا می رود، کشاورزان عجله نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید