تور چین: مجلس در جریان بندبند سند همکاری 25 ساله با چین واقع شده است ، نیازمندی چین به روابط راهبردی با ایران

به گزارش مجله تار و سه تار، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس در جریان بند به بند سند همکاری 25 ساله قرار دارند.

تور چین: مجلس در جریان بندبند سند همکاری 25 ساله با چین واقع شده است ، نیازمندی چین به روابط راهبردی با ایران

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

محمودعباس زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره جزئیات سند همکاری 25 ساله ایران و چین اظهارکرد: سند همکاری های جامع 25 ساله بین ایران و چین، ابعاد بسیار گسترده ای را در بر می گیرد. این سند نه تنها در خنثی سازی تحریم ها علیه ایران تاثیر دارد، بلکه محصول تغییر معادلات در منطقه محسوب می گردد.

وی اضافه نمود: البته باید تاکید کنیم که همکاری 25 ساله ایران و چین به علت ترس و نگرانی از ارتباط با آمریکا نیست، بلکه همکاری بین ایران و چین، موضوعی راهبردی است. چین و ایران هردو به برقراری روابط استراتژیک با یک دیگر نیازمند هستند و سند همکاری 25 ساله، اولین قدم برای برقراری این ارتباط محسوب می گردد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

عباس زاده با اشاره به بعضی انقادها به روابط ایران و چین گفت: ضمن احترام به تمامی منتقدان دلسوز سند همکاری 25 ساله ایران و چین، باید بگویم منتقدان سند همکاری 25 ساله ایران و چین، نگاه راهبردی و استراتژیک ندارند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید نمود: ایران برای توسعه کشور، نیازمند کلان سرمایه و تکنولوژی هایتک است؛ هر دو این مولفه ها در سند همکاری 25 ساله بین ایران و چین دیده شده است.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

وی با تاکید بر اینکه روابط ایران و چین منافاتی با سیاست نه شرقی نه غربی ندارد، توضیح داد: چین مظهر و تجلی شرق به معنای سیاسی نیست بلکه کشوری با ویژگی ها و طبقه بندی های خاص خودش است.

عباس زاده افزود:چین به جمهوری اسلامی ایران باتوجه به ظرفیت ها و توانمندی هایش نیازمند است. ماهم برای حل بعضی از مسائل خود در پی استفاده از ظرفیت های چین هستیم.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به فشار رسانه ای غرب برای تخریب روابط ایران و چین اضافه نمود: وقتی غربی ها به صورت همه جانبه در پی تخریب سندهمکاری 25 ساله ایران و چین هستند، طبیعتا کشوری مانند چین راضی نمی گردد که جزئیات این سند منتشر گردد؛ زیرا که چینی ها در حوزه رسانه براساس منافع ملی خودشان عمل می نمایند.

وی اعلام کرد: با این وجود اما نمایندگان مجلس در جریان بند به بند سند همکاری 25 ساله قرار دارند. بعلاوه وزیر امور خارجه نیز در اولین فرصت برای تشریح فرایند اجرایی این سند، در کمیسیون امنیت ملی حضور پیدا خواهد نمود.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1925

به "تور چین: مجلس در جریان بندبند سند همکاری 25 ساله با چین واقع شده است ، نیازمندی چین به روابط راهبردی با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: مجلس در جریان بندبند سند همکاری 25 ساله با چین واقع شده است ، نیازمندی چین به روابط راهبردی با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید