مقام سعودی از طرح صلح ادعایی ریاض در یمن دفاع کرد

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، عبدالله المعلمی نماینده دائم عربستان سعودی در یمن با واسیلی نبنزیا همتای روسی خود ملاقات و تبادل نظر کرد. وی همچنین با جانگ جونگ همتای چینی خود نیز رایزنی کرد.

مقام سعودی از طرح صلح ادعایی ریاض در یمن دفاع کرد

بر اساس این گزارش، المعلمی در جریان ملاقات با همتایان روسی و چینی خود در آمریکا، با آنها در مورد طرح صلح ادعایی عربستان سعودی در یمن رایزنی کرد. وی در این ملاقات به دفاع از طرح مذکور پرداخت.

این مقام سعودی همچنین بدون اشاره به جنایت های جنگی کشورش علیه مردم بی دفاع و بی گناه یمن مدعی شد: طرح عربستان در یمن با هدف تحقق صلح و امنیت در این کشور طراحی شده است!

پیشتر فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی از ابتکار عمل ریاض برای آتش بس در یمن اطلاع داد و گفت که این آتش بس با نظارت سازمان ملل و موافقت انصارالله اجرایی می گردد. با این حال، سخنگوی جنبش أنصارالله به طرح عربستان سعودی واکنشی نشان داد.

به همین دلیل، محمد عبدالسلام گفت: عربستان، خود بخشی از تجاوز به یمن است. هر طرحی که این نکته را در نظر نگیرد که یمن در معرض تجاوز و محاصره قرار گرفته، غیرجدی است و چیز جدیدی ندارد.

سه شنبه نیز خالد بن سلمان بن عبدالعزیز فرزند پادشاه عربستان و معاون وزیر دفاع این کشور سخنانی را در مورد طرح ادعایی ریاض برای برقراری آتش بس در یمن عنوان کرد. وی ابراز امیدواری کرد که یمنی ها طرح ادعایی ریاض برای برقراری آتش بس در کشورشان را بپذیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1482

به "مقام سعودی از طرح صلح ادعایی ریاض در یمن دفاع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام سعودی از طرح صلح ادعایی ریاض در یمن دفاع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید