نشست فوق العاده مقام های ارشد نظامی کشورهای عضو شورای همکاری در ریاض

به گزارش مجله تار و سه تار، روسای ستاد کل ارتش کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در ریاض نشست اضطراری تشکیل دادند.

نشست فوق العاده مقام های ارشد نظامی کشورهای عضو شورای همکاری در ریاض

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، روسای ستاد کل ارتش های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، عصر پنجشنبه به درخواست عربستان در ریاض نشستی اضطراری برگزار کردند.

روسای ستاد کل ارتش های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در بیانیه پایانی این نشست بر سطح آمادگی نظامی برای مقابله با هرگونه تهدیدها یا حملات تروریستی تأکید کردند.

مقام های ارشد نظامی کشورهای عربی در این بیانیه، اظهار داشتند که هرگونه تجاوز به یکی از کشورهای شورای همکاری به مثابه تجاوز به تمامی کشورهای عضو این شورا است.

در نشست ریاض، که غانم بن شاهین رئیس ستاد نیروهای مسلح قطر نیز حضور داشت، تصریح شد که حمله به تاسیسات نفتی نقض آشکار امنیت و ثبات تمامی کشورهای عضو این شورا است.

بیانیه مذکور همچنین مقابله به مثل و اقدامات تلافی جویانه ارتش و کمیته های مردمی یمن علیه عربستان سعودی را محکوم کردند.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، 14 سپتامبر در بیانیه ای اعلام نمود یگان پهپادی ارتش یمن عملیات نظامی گسترده ای با 10 پهپاد اجرایی نموده و دو پالایشگاه نفت بقیق و خریص را هدف قرار داد.

وی متذکر شد، عملیات مذکور در چارچوب حق طبیعی و مشروع ما در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره 5 ساله یمن اجرا شده است.

این در حالی است که واشنگتن و ریاض در کوشش برای نادیده دریافت توانمندی های نظامی انصارالله، ادعا می نماید ایران در حملات به آرامکو مشارکت داشته و این حملات را از خاک عراق صورت داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 383

به "نشست فوق العاده مقام های ارشد نظامی کشورهای عضو شورای همکاری در ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست فوق العاده مقام های ارشد نظامی کشورهای عضو شورای همکاری در ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید