نظارت ناوگان دریایی روسیه بر فعالیت کشتی های آمریکایی در دریای سیاه

به گزارش مجله تار و سه تار، مرکز ملی مدیریت دفاع روسیه گفت که ناوگان نظامی-دریایی دریای سیاه این کشور، کلیه اقدامات کشتی تندروی نظامی-حمل و نقل نیروی دریایی آمریکا که روز شنبه وارد آب های دریای سیاه شده را زیر نظر دارد.

نظارت ناوگان دریایی روسیه بر فعالیت کشتی های آمریکایی در دریای سیاه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، مرکز ملی مدیریت دفاع فدراسیون روسیه که زیر نظر وزارت دفاع فعالیت دارد، امروز (یکشنبه) اعلام کرد که ناوگان دریای سیاه این کشور کلیه اقدامات کشتی تندروی نظامی-حمل و نقل Yuma متعلق به نیروی دریایی آمریکا که روز شنبه وارد آب های دریای سیاه شده را زیر نظر خواهد داشت.

در بیانیه منتشره در این باره آمده است، این کشتی نظامی آمریکایی عصر روز شنبه (14 سپتامبر سال 2019 ، 23 شهریور ماه) وارد آبهای دریای سیاه شد. در این رابطه، نیروهای وظیفه و تمامی امکانات ناوگان نظامی-دریایی روسیه، مسئولیت نظارت مستمر بر این کشتی نیروی دریایی آمریکا را برعهده دارند.

پیش از این اعلام شده بود که ناوگان دریای سیاه روسیه در تاریخ 8 سپتامبر (17 شهریور ماه) ناوشکن Porter نیروی دریایی آمریکا و پیش از آن نیز در اواخر ماه ژوئن، فعالیت ناوشکن موشک انداز Carney نیروی دریایی آمریکا را در منطقه زیر نظر گرفته اند.

وزارت دفاع روسیه پیش از این یادآور شده بود که بر اساس مفاد کنوانسیون بین المللی مونتریه مربوط به آمدوشد کشتی های نظامی کشورهای غیرساحلی دریای سیاه، کشتی های نظامی آمریکایی اجازه ندارند بیش از 21 روز در آبهای دریای سیاه حضور داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 346

به "نظارت ناوگان دریایی روسیه بر فعالیت کشتی های آمریکایی در دریای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت ناوگان دریایی روسیه بر فعالیت کشتی های آمریکایی در دریای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید