نکوداشتی برای باستان شناس لهستانی در تهران

به گزارش مجله تار و سه تار، باربارا کائم به پاس یک عمر پژوهش در حوزه باستان شناسی ایران دوره ساسانی توسط دبیرخانه دائمی همایش ها و همکاری های علمی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران تقدیر می گردد.

نکوداشتی برای باستان شناس لهستانی در تهران

ایسنا: این باستان شناس لهستانی که استاد تمام دانشگاه ورشو لهستان در حوزه باستان شناسی است به پژوهش در حوزه ایران باستان، ایدئولوژی در هنر ایرانی، معماری دوره ساسانی، دوره باستان شناسی آسیای مرکزی کهن و مذهب در دوره باستان نیز علاقه دارد و تا کنون پژوهش های مختلفی در این حوزه ها انجام داده است.

او که عضو هیات های مشترک مختلف باستان شناسی در ایران و کشورهای همسایه است، در کاوش هایی مانند هیات مشترک ایران ولهستان در پروژه سد سیوند و منطقه سرخس در ترکمنستان شرکت داشته و کتاب هایی مانند بناهای تاریخی آبادی سرخس در سال 2008، هنر در ایران باستان و ایدئولوژی پادشاهان ایرانی در دوره ساسانیان را تالیف نموده است.

مراسم نکوداشت بارباراکائم با حضور و سخنرانی متخصصانی چون ماچئی فالکووسکی، ژاله آموزگار، روزبه زرین کوب ، دوید مایر، میثم لباف خانیکی، آناهیتا شاهرخی، علیرضا دولتشاهی و علی شهیدی، یک شنبه 31 شهریور ساعت 15 در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار می گردد.

رزومه کامل بارباراکائم باستان شناس لهستانی را در این لینک ببینید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 340

به "نکوداشتی برای باستان شناس لهستانی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکوداشتی برای باستان شناس لهستانی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید