هشدار روسیه به آمریکا درباره ادامه دخالت در امور داخلی ونزوئلا

به گزارش مجله تار و سه تار، وزارت امور خارجه با هشدار در این باره که ادامه دخالت آمریکا در امور داخلی ونزوئلا می تواند به فروپاشی اوضاع بیانجامد، از مخالفان ونزوئلایی خواست تا دست از خشونت برداشته و صرفاً به وسیله گفت وگو مسائل را حل و فصل نمایند.

هشدار روسیه به آمریکا درباره ادامه دخالت در امور داخلی ونزوئلا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه تاکید نمود که ادامه دخالت آمریکا در امو رداخلی ونزوئلا می تواند به سقوط اوضاع در این کشور بیانجامد.

وی گفت: در ایالات متحده بسیاری از رجال سیاسی عواقب خطرناک راه در پیش گرفته شده از سوی واشنگتن که خود آنها این ماجرا را بوجود آورده اند را نمی بینند. و این بسیار عجیب است برای اینکه این مسئله برای سایرین کاملاً آشکار است. بدین ترتیب اگر واشنگتن از ادامه کوشش های خود برای دخالت در امور داخلی ونزوئلا صرف نظر نکند، این مسئله می تواند به فروپاشی اوضاع در این کشور منجر شده و عواقب بسیار خطرناکی در پی داشته باشد.

وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه ای از نیروهای تندرو مخالف در ونزوئلا خواسته تا دست از خشونت برداشته و مسائل موجود در این کشور را فقط به وسیله گفت وگو حل و فصل نمایند.

در این بیانیه آمده است: مقامات مسکو بار دیگر تاکید می نمایند، بسیار مهم است که مخالفان از بی نظمی، بی قانونی و خونریزی جلوگیری گردد. مسائل کنونی در ونزوئلا باید تنها به وسیله مذاکرات مسئولانه و بدون هیچ پیش شرطی حل و فصل شوند. هر نوع اقدامی می بایست صرفاً در چارچوب قانون اساسی این کشور و بدون دخالت از خارج صورت بگیرد.

وزارت خارجه رسویه از جامعه بین الملل نیز درخواست نموده تا با کوشش های مشترک اجازه ندهد که ونزوئلا بار دیگر به جهت بی ثباتی و وخامت اوضاع بازگردد.

لازم به یادآوری است، روز گذشته اعتراضات خیابانی ضددولتی از سوی مخالفان بار دیگر در کاراکاس شروع شد و بین تظاهرات نمایندگان و نیروهای امنیتی ونزوئلا درگیری شد که در جریان آن ده ها تن زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 143

به "هشدار روسیه به آمریکا درباره ادامه دخالت در امور داخلی ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه به آمریکا درباره ادامه دخالت در امور داخلی ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید