همکاری کشورهای مسلمان بحران های منطقه را خاتمه می دهد

به گزارش مجله تار و سه تار، رئیس مجلس با بیان اینکه باید با تلاش مشترک، سطح روابط اقتصادی- تجاری ایران و اندونزی را افزایش دهیم، گفت: همکاری کشورهای مسلمان بحران های منطقه را سرانجام می دهد.

همکاری کشورهای مسلمان بحران های منطقه را خاتمه می دهد

به گزارش گروه پارلمانی باشگاه خبرنگاران خبرنگارانپویا علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز(چهارشنبه، 26 آبان) در دیدار اوکتاوینو علیمودین سفیر اندونزی در تهران به روابط نزدیک دو کشور اشاره و از اندونزی به عنوان کشوری مهم در جهان اسلام یاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به سطح پایین همکاری های اقتصادی- تجاری دو کشور ایران و اندونزی، افزود: علی رغم مناسبات بسیار خوب سیاسی پارلمانی تهران- جاکارتا، سطح همکاری های اقتصادی متناسب با ظرفیت ها و توانمندی های دو کشور و مراودات سیاسی- پارلمانی خوب فی مابین نیست.

رئیس مجلس گفت: باید با تلاش مشترک، سطح روابط اقتصادی- تجاری را ارتقا داد.

لاریجانی شرح داد: علی رغم استقبال کشورهای متعدد، ایران از سرمایه گذاری اندونزی در پروژه های نفت و گاز استقبال می کند.

وی همچنین از توریسم و گردشگری و بخش صنعت به عنوان زمینه های مهم برای توسعه و گسترش روابط اقتصادی دو کشور یاد کرد.

رئیس مجلس به بحران های منطقه و مسائل جهان اسلام اشاره و تأکید کرد: کشورهای مسلمان می توانند با همکاری و همدلی به حل این مسائل بپردازند و همکاری اندونزی و ایران در این بین می تواند بسیار مؤثر باشد.

همچنین اوکتاوینو علیمودین سفیر اندونزی در تهران نیز در این دیدار، روابط دو کشور را بسیار خوب ارزیابی کرد و به سفرهای آینده رئیس جمهور و رئیس مجلس خلق مشورتی اندونزی به تهران اشاره کرد و گفت: این سفرها موجب گسترش همکاری ها و ارتقای روابط در عرصه های مختلف می شود.

وی همچنین به همکاری های خوب مجالس دو کشور در سازمان ها و نهادهای منطقه ای اشاره کرد و گفت: مناسبات پارلمانی بخش بسیار مهمی از روابط محبت آمیز و برادرانه ایران و اندونزی است.

سفیر اندونزی در تهران از آمادگی کشورش برای توسعه مناسبات اقتصادی با تهران، به ویژه سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز و تقویت همکاری های تجاری و مراودات بخش خصوصی میان دو کشور یاد کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 406

به "همکاری کشورهای مسلمان بحران های منطقه را خاتمه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری کشورهای مسلمان بحران های منطقه را خاتمه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید