واکنش پنتاگون به دستور حمله ترامپ به قایق های سپاه

به گزارش مجله تار و سه تار، روزنامه نیویورک تایمز چهارشنبه شب در گزارشی به تهدید جدید دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا علیه قایق های تندروی ایرانی در خلیج فارس اشاره کرد و نوشت که این تهدید پنتاگون را شگفت زده کرده است.

واکنش پنتاگون به دستور حمله ترامپ به قایق های سپاه

به گزارش ایرنا، ترامپ ساعاتی پیش در پیامی توییتری بار دیگر به ماجراجویی و فرافکنی علیه ایران پرداخت و بدون اشاره به اقدامات خلاف پروتکل های دریانوردی نیروهایش در ماجرای اخیر در خلیج فارس نوشت که به نیروی دریایی کشورش دستور داده به قایق های ایرانی در صورت اقدامات یا تحرکات ایذایی، حمله کنند.

نیویورک تایمز افزود که یک مقام وزارت دفاع آمریکا به این روزنامه گفته است که پنتاگون هیچ دستور رسمی از سوی ترامپ برای هدف دریافت قایق های تندروی ایرانی دریافت نکرده است.

یک مقام ارتش آمریکا نیز به این روزنامه گفته است که پس از رویداد هفته گذشته در خلیج فارس، هیچ برخورد دیگری میان نیرو های آمریکایی و ایرانی اتفاق نیافتاده است.

نیویورک تایمز نوشت: ترامپ سابقه ای طولانی در اعلام سیاست هایش از طریق توییتر دارد که با سیاست های سنتی متناقض است، این در حالی بوده که وزارت دفاع قواعد سخت گیرانه ای برای درگیری دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 905

به "واکنش پنتاگون به دستور حمله ترامپ به قایق های سپاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پنتاگون به دستور حمله ترامپ به قایق های سپاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید