آمریکا برزیل را ازبابت هوآوی تهدید کرد

به گزارش مجله تار و سه تار، سفیر آمریکا در برزیل ضمن اشاره به هشدارهای واشنگتن درخصوص ناکامی پکن در حفاظت از مالکیت معنوی، گفت، اگر برزیل به شرکت هوآوی چین اجازه دسترسی به شبکه فایو جی (5G) خود را بدهد با پیامدهایی رو به رو خواهد شد.

آمریکا برزیل را ازبابت هوآوی تهدید کرد

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت واشنگتن کوشش ها برای محدود کردن نقش هوآوی در رونمایی از نسل پنجم تکنولوژی پرسرعت در عظیم ترین اقتصاد آمریکای لاتین را افزایش داده است. آمریکا مدعی است که هوآوی داده ها را برای جاسوسی در اختیار دولت پکن می گذارد. این در حالی است که شرکت هوآوی این مساله را که برای چین جاسوسی می نماید، رد نموده است.

تاد چپمن، سفیر آمریکا در برزیل گفت: برزیل به خاطر انتخاب شرکت هوآوی با اقدام تلافی جویانه رو به رو نمی گردد اما با پیامدهایی روبرو خواهد شد. هر کشوری مسؤول تصمیمات خودش است. پیامدهایی که ما در دنیا شاهد هستیم این است که شرکت هایی که در زمینه مالکیت معنوی فعالیت دارند می ترسند در کشورهایی که در آنها مالکیت معنوی حفاظت نمی گردد، سرمایه گذاری نمایند.

وی اضافه نمود: موسسه اقتصادی IDFC که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای تقویت توسعه اقتصادی برون مرزی به منظور مقابله با نفوذ چین تاسیس شد، 60 میلیارد دلار در خزانه خود دارد.

چپمن تاکید نمود: دولت واشنگتن موافقت نموده تا از این صندوق اقتصادی برای حمایت از متحدانی استفاده کند که تصمیم می گیرند تاسیسات زیربنایی تلکام خود را از تامین نمایندگان قابل اعتماد تهیه نمایند.

ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل ماه گذشته تاکید نمود، استقرار تکنولوژی فایوجی باید الزامات و مقررات حاکمیت ملی و امنیت اطلاعات و داده ها را برآورده کند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 963

به "آمریکا برزیل را ازبابت هوآوی تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا برزیل را ازبابت هوآوی تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید