ایران از مشارکت چین در حل موضوعات منطقه ای همانند روسیه استقبال می نماید

به گزارش مجله تار و سه تار، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چین می تواند با فعال تر شدن در موضوع مبارزه عملی با داعش، به صلح و ثبات منطقه یاری شایانی داشته باشد.

ایران از مشارکت چین در حل موضوعات منطقه ای همانند روسیه استقبال می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ملاقات دبیر هیئت نمایندگی چین با اشاره به مشترکات فرهنگی در ملل مشرق زمین و لزوم تقویت تعاملات منطقه ای به منظور برقراری صلح و امنیت پایدار، توضیح داد: چین می تواند با فعال تر شدن در موضوع مبارزه عملی با داعش، به صلح و ثبات منطقه یاری شایانی داشته باشد و ایران نیز آماده است با ایجاد زمینه های فرهنگی و تعامل با مسلمانان چین، با نفوذ جریان های تکفیری در آسیای مرکزی مقابله کند.

وی همچنین سطح مبادلات تجاری میان ایران و چین را ناکافی ارزیابی کرد و اضافه کرد: این همکاری ها در دوران پس از اجرای توافق هسته ای و از میان رفتن تحریم ها می تواند جهش چشم گیری پیدا کند.

هیئت چینی همچنین ضمن ملاقاتهای جداگانه با غلامعلی حداد عادل و حسین مظفر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و ملاقات با جمعی از اعضای حزب مؤتلفه اسلامی، از موزه های دفاع مقدس و جواهرات ملی ایران بازدید کردند.

هیئت چینی همچنین با علی رضایی، معاون پژوهش، اطلاع رسانی و امور بین الملل دبیرخانه مجمع، اعضای انجمن دوستی ایران و چین و رضا سیف اللهی، معاون امنیت داخلی شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی و حسینی کیا، معاونت امور قوای دبیرخانه مجمع ملاقات کردند.

در این ملاقاتها، دو طرف ضمن ابراز علاقه به گسترش مناسبات دیپلماتیک و افزایش سطح همکاری های مالی بین ایران و چین، در مورد مسائل روز بین الملل و نیز موضوعات مورد علاقه دو کشور، گفت وگو کردند.

یکی از محورهای گفت وگوهای هیئت چینی با مقامات ایرانی، موضوع شرایط مناسبات ایران و چین در دوران پسابرجام بود. همچنین موضوع پدیده تروریسم و داعش و لزوم مبارزه واقعی با این تهدید جهانی مورد تأکید دو طرف نهاده شد. در این باره مقام های ایرانی به هیئت چینی یادآور شدند که ایران از مشارکت چین در حل موضوعات منطقه ای همانند روسیه استقبال خواهد نمود.

همچنین محور افزایش سطح همکاری های مالی میان دو کشور و آمادگی ایران برای پذیرش سرمایه گذاری های چین در طرح های توسعه ای مطرح شد که مورد استقبال هیئت چینی نهاده شد.

در این ملاقاتها مقرر شد نظر به صندلی مجمع تشخیص مصلحت نظام در امر سیاست گذاری کلان کشور و تجربه پیروز چین در اجرای 13 برنامه توسعه 5 ساله، پژوهشکده های مجمع زمینه تبادل تجربه در موضوع توسعه را با پژوهشکده های فعال و مرتبط چینی در دستور کار قرار دهند.

همچنین، تهران و اصفهان میزبان هیئت دیپلماتیک چین با حضور مقامات ارشد وزارت امور بین الملل حزب کمونیست این کشور است که به دعوت دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایران آمده اند.

32

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 617

به "ایران از مشارکت چین در حل موضوعات منطقه ای همانند روسیه استقبال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران از مشارکت چین در حل موضوعات منطقه ای همانند روسیه استقبال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید