توافق صلح با طالبان راه را برای رقابت آمریکا با چین هموار می نماید

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، شهر دوحه پایتخت قطر روز یکشنبه شاهد امضای یک توافقنامه صلح میان آمریکا و گروه طالبان بود که یک برنامه زمانی معین را برای خروج 13 هزار نیروی نظامی آمریکا از خاک افغانستان معین می نماید.

توافق صلح با طالبان راه را برای رقابت آمریکا با چین هموار می نماید

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در همین ارتباط، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا این توافق صلح را فرصتی برای واشنگتن جهت تمرکز بیشتر بر مناقشه آینده و احتمالی خود با پکن می داند.

به عبارت دیگر، حصول یک توافق با طالبان آن هم پس از جنگی نوزده ساله- طولانی ترین جنگ در تاریخ آمریکا- فرمانده پنتاگون را قادر خواهد ساخت تا نیروهای نظامی آمریکا را به وطن بازگردانده و از سوی دیگر، بر رقابت عظیم قدرت با چین و روسیه تمرکز کند.

وزیر دفاع آمریکا در جریان اعلام بیانیه مشترک با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در کابل گفت که کاهش شمار نیروهای نظامی آمریکا در خاک افغانستان به صفر هدف نهایی واشنگتن است؛ هرچند وی اظهار داشت که دولت ترامپ در واکنش به تهدیدهای تروریستی که امنیت آمریکا و متحدان آن را به خطر می اندازد، درنگ نخواهد کرد.

لازم به ذکر است که توافق واشنگتن با گروه طالبان درهایی را به روی مارک اسپر برای تحقق طرح های موردنظر خود باز می نماید. او پیش تر اعلام نموده بود که خواستار کاهش نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان است تا از این رهگذر بتواند نیروهای آمریکا را مجدداً به منطقه آسیا- پاسیفیک گسیل کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 759

به "توافق صلح با طالبان راه را برای رقابت آمریکا با چین هموار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق صلح با طالبان راه را برای رقابت آمریکا با چین هموار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید