جناح اصلی حزب حاکم ژاپن از نخست وزیری سوگا حمایت کرد

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران، ان اچ کی رسانه ملی ژاپن اعلام کرد که یوشیهید سوگا سخنگوی کابینه این کشور، پیروز به کسب حمایت بزرگترین جناح حزب حاکم لیبرال دموکرات شده و به این ترتیب، اصلی ترین گزینه برای رهبری حزب و در نهایت، جانشینی آبه شینزو نخست وزیر ژاپن، محسوب می شود.

جناح اصلی حزب حاکم ژاپن از نخست وزیری سوگا حمایت کرد

چنانچه سوگا نخست وزیر ژاپن شود؛ به احتمال بسیار زیاد پیرو راه آبه به ویژه در مسائل اقتصادی خواهد بود.

سوگا هنوز به طور رسمی نامزدی خود را برای رهبری حزب اعلام نکرده ولی به طور ضمنی برای عهده دار شدن این مقام، ابراز تمایل کرده است.

با توجه به کناره گیری آبه از قدرت و از آنجا که حدود یک سال دیگر تا برگزاری انتخابات عمومی باقی مانده، نخست وزیر جدید از سوی حزب حاکم معرفی خواهد شد که البته عنوان رهبری حزب لیبرال دموکرات را نیز یدک خواهد کشید.

صرف نظر از اینکه کدام یک از چهره های حزب حاکم طی یک سال آینده بر مسند نخست وزیری بنشیند، منتقدان دولت توکیو همچنان معتقدند که به رغم نزدیک به هشت سال حضور آبه در مسند نخست وزیری ژاپن، او هنوز به دستاوردهای مهمی که بتواند در تاریخ ثبت شود، دست نیافته است. هدف بلندپروازانه وی برای اصلاح قانون اساسی همچنان دور از دسترس است. برنامه آبه برای اصلاح قانون اساسی با هدف اعزام نیروهای دفاع ملی به عملیات های فراسرزمینی، حل اختلافات ارضی با روسیه بر سر جزایر کوریل، مسئله اتباع ژاپنی ربوده شده از سوی کره شاقتصادی و اختلافات سیاسی- تجاری ژاپن با کره جنوبی، از مهمترین چالش های پیش روی جانشین آبه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1127

به "جناح اصلی حزب حاکم ژاپن از نخست وزیری سوگا حمایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جناح اصلی حزب حاکم ژاپن از نخست وزیری سوگا حمایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید