خبرنگاران ترامپ تهدید به مداخله برای سرکوب اعتراضات نیویورک کرد

به گزارش مجله تار و سه تار، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری آمریکا تهدید کرد در صورتی که مقام های نیویورک پیروز به سرکوب اعتراضات در این شهر نشوند، شخصا اقدام می نماید.

خبرنگاران ترامپ تهدید به مداخله برای سرکوب اعتراضات نیویورک کرد

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا چهارشنبه شب در گفت وگو با رادیو فاکس نیوز با اشاره به اعتراض ها به کشته شدن یک سیاهپوست توسط پلیس که در شهر نیویورک به خشونت و غارت و تخریب کشیده شده است، تهدید به مداخله برای سرکوب معترضان در این شهر کرد.

ترامپ گفت: اگر آن ها (مقام های نیویورک) نتوانند کار خود را درست انجام دهند، خودم آن را حل می کنم. خیلی هم سریع حل می کنم... شاید گفتن این خوب نباشد، اما ما احتیاج به یک قوه قاهره داریم. احتیاج به قانون و نظم داریم.

تارنمای خبری هیل نوشت که رییس جمهوری آمریکا در 24 ساعت گذشته مقام های شهر نیویورک را با اصرار بر استفاده از نیروهای گارد ملی برای سرکوب اعتراضات کلافه نموده و گفته است که این نیروها توانسته اند شهر مینیاپولیس و واشنگتن دی سی را کنترل نمایند.

ترامپ از ابتدای آغاز تظاهرات و اعتراض ها علیه قتل جورج فلوید سیاهپوست توسط یک پلیس سفیدپوست، همیشه از ایالت ها خواسته که با استفاده از نیروهای گارد ملی اعتراض ها را سرکوب نمایند.

وی همچنین از خشونتی که این نیروها برای سرکوب تظاهرات به کار برده اند، حمایت نموده و مدام تاکید می نماید که تظاهرنمایندگان آشوب طلب و غارتگر هستند و باید سرکوب شوند.

رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه نیز تهدید کرد در صورت لزوم با استفاده از قانون براندازی نیروهای ارتش را برای سرکوب معترضان به کار خواهد گرفت.

این در حالی است که مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا با اعمال قانون براندازی برای بکارگیری ارتش این کشور برای سرکوب اعتراضات اعلام مخالفت کرد.

قانون براندازی مصوب سال 1807 کنگره آمریکا، به رییس جمهوری این کشور اجازه می دهد که برای سرکوب شورش ها و اعتراضات به استفاده از نیروهای ارتش این کشور متوسل گردد.

جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی ششم خردادماه به دست یک افسر پلیس سفیدپوست به نام درک شووین در ایالت مینه سوتا کشته شد.

به دنبال قتل وی، تظاهرات گسترده ای در شهر میناپولیس ایالت مینه سوتا صورت گرفت که به خشونت گرایید و به سراسر آمریکا گسترش یافت.

موج اعتراض ها به این اقدام نژادپرستانه تا پشت درهای کاخ سفید کشیده شد، به گونه ای که نیروهای ویژه ضد شورش برای متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک آور کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 981

به "خبرنگاران ترامپ تهدید به مداخله برای سرکوب اعتراضات نیویورک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ تهدید به مداخله برای سرکوب اعتراضات نیویورک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید