خبرنگاران مهدی المشاط خواهان اقدام اتحادیه اروپا برای حل بحران یمن شد

به گزارش مجله تار و سه تار، تهران- خبرنگاران- رییس شورای عالی سیاسی یمن در پیامی به اورزولا فان در لاین رییس کمیسیون اروپا خواهان اقدام اتحادیه اروپا برای حل بحران یمن شد.

خبرنگاران مهدی المشاط خواهان اقدام اتحادیه اروپا برای حل بحران یمن شد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، مهدی المشاط روز شنبه در پیامی به رییس کمیسیون اروپا ضمن تبریک سالگرد تأسیس اتحادیه اروپا، گفت: مردم یمن همیشه دستان خود را به سوی صلحی که زندگی شرافتمندانه آنها و یکپارچگی کشورشان را حفظ کند دراز نموده اند و برای تحقق آن نیز همیشه امتیازاتی داده ایم.

وی افزود: بارها کشورهای ائتلاف سعودی را به گفت وگو برای حل سیاسی بحران یمن فرا خواندیم و از درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد و نماینده ویژه این سازمان در امور یمن برای انتها جنگ و برقراری آتش بس جامع و واقعی استقبال کردیم.

رییس شورای عالی سیاسی افزود: اما همه کوشش ها با مخالفت کشورهای متجاوز و در رأس آنها عربستان سعودی و کشورهای حامی آن روبرو شد.

المشاط ادامه داد: ما کشورهای ائتلاف سعودی را مسؤول بمباران، کشتار، محاصره و تخریب یمن می دانیم و آنچه که این کشورها علیه مردم کشور ما انجام دادند، جنایت جنگی محسوب می گردد که مغایر با آموزه های ادیان آسمانی، مقررات و قوانین بین المللی است.

وی از اتحادیه اروپا خواست تا نقش مثبتی برای حل سیاسی بحران، توقف حملات و برطرف محاصره همه جانبه یمن ایفا نماید.

رییس شورای عالی سیاسی یمن همچنین از رییس کمیسیون اروپا خواست تا یاری های بشردوستانه برای مقابله با شیوع کرونا در یمن ارائه نمایند.

بر اساس آخرین آمار تا به امروز 34 نفر در سراسر یمن به بیماری کرونا مبتلا شده و هفت تن نیز جان خود را از دست داده اند.

یمن بیش از 6 سال است زیر آتش حملات ائتلاف سعودی قرار گرفته است و در طول این مدت، علاوه بر کشته یا زخمی شدن هزاران یمنی، زیرساخت های مهم این کشور به ویژه تاسیسات پزشکی و بهداشتی آن بشدت آسیب دیده و اکنون با شیوع کرونا و سایر بیماری ها، شرایط فاجعه باری پیش روی مردم یمن است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 918

به "خبرنگاران مهدی المشاط خواهان اقدام اتحادیه اروپا برای حل بحران یمن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مهدی المشاط خواهان اقدام اتحادیه اروپا برای حل بحران یمن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید