پایان ماموریت گارد ملی آمریکا برای حفاظت از کنگره

به گزارش مجله تار و سه تار، ماموریت نیروهای گارد ملی آمریکا برای محافظت از ساختمان کنگره پایان پس از گذشت 4 ماه از یورش مرگبار طرفداران افراطی دونالد ترامپ به پایان رسیده است.

پایان ماموریت گارد ملی آمریکا برای حفاظت از کنگره

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، با گذشت 4 ماه از حمله هواداران افراطی ترامپ به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه که منجر به استقرار بیش از 26 هزار نیروی گارد ملی برای حفاظت از آن و نمایندگان شد، این ماموریت در نهایت به خاتمه رسیده است.

بر اساس این گزارش، ژنرال دانیل هاکانسون فرمانده گارد ملی آمریکا روز یکشنبه در نشست استماع مجلس سنا گفت: ماموریت نیروهای گارد ملی یکشنبه 23 ماه می خاتمه یافته و این نیروها روز دوشنبه از واشنگتن به پایگاه های اصلی خود برای اجرای ماموریت های عادی بازخواهند گشت.

در این صورت بیش از از 2149 نیروی گارد ملی طی هفته جاری به پایگاه های اصلی خود بازخواهند گشت.

این در حالی است که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در ماه مارس درخواست کرده بود تا 2300 نیروی گارد ملی به مدت 2 ماه دیگر در واشنگتن مستقر باشند. با منقضی شدن این مهلت و عدم درخواست برای تمدید آن، ماموریت گارد ملی در کنگره آمریکا رسما به خاتمه رسیده است.

روز چهارشنبه ششم ژانویه، در جریان حمله هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به کنگره این کشور که به تحریک شخص ترامپ انجام شد، دست کم 5 نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

در پی این حادثه، پنتاگون اعزام نیروهای گارد ملی به واشنگتن را آغاز کرد و هرروز بر تعداد نیروهای مستقر در واشنگتن افزود، به طوری که در روز تحلیف جو بایدن (اول بهمن ماه) بالغ بر 20 هزار نیروی گارد ملی آمریکا در واشنگتن به ویژه در اطراف کنگره مستقر بودند.

در ابتدا قرار بود نیروهای گارد ملی تنها برای مراسم تحلیف بایدن مستقر شوند ولی ماموریت آنها به خاطر نگرانی های امنیتی تا 12 مارس تمدید شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1673

به "پایان ماموریت گارد ملی آمریکا برای حفاظت از کنگره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان ماموریت گارد ملی آمریکا برای حفاظت از کنگره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید