لاوروف: برای مقابله بیشتر با آمریکا آماده هستیم

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرنگاران : لاوروف گفت: ما همه تدابیر بکار گرفته (در پاسخ به اقدامات آمریکا) را اعلام نموده ایم و اگر تنش های بین دو کشور تشدید گردد، آماده برای اتخاذ تدابیر بیشتر هستیم.

لاوروف: برای مقابله بیشتر با آمریکا آماده هستیم

به گزارش به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه روسیه گفت: برای مقابله بیشتر با آمریکا آماده ایم.

لاوروف روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه 1 که در برنامه مسکو. کرملین. پوتین پخش شد، در واکنش به این سوال که آیا واقعا گفت وگو با مقامهای آمریکایی در سطح کاری در خصوص ملاقات روسای جمهوری روسیه و آمریکا شروع شده است، اظهار کرد: همه سخنان ما در پاسخ به اقدامات غیردوستانه اخیر آمریکا بیان شده است.

وی اضافه نمود: ما همه تدابیر بکار گرفته (در پاسخ به اقدامات آمریکا) را اعلام نموده ایم و اگر تنش های بین دو کشور تشدید گردد، آماده برای اتخاذ تدابیر بیشتر هستیم.

وزیر خارجه روسیه گفت: بطور همزمان به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، من در خصوص پیشنهاد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای برگزاری اجلاس سران دو کشور یادآوری کردم که واکنش مثبت به همراه داشت و در زمان حاضر آنالیز می گردد.

دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه از ملاقات سران دو کشور در ماه ژوئن(خرداد/تیر) اطلاع داد.

یوری اوشاکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه روز یکشنبه گفت: ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا در ماه ژوئن (11 خرداد ماه تا 9 تیر) ملاقات خواهند کرد.

به گفته اوشاکوف، در زمان حاضر در سطح کاری ملاقات سران روسیه و آمریکا آنالیز نمی گردد اما تاریخ تعیینی برای آن تعیین نشده است.

دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه گفت که مسکو در خصوص این ملاقات با توجه به بسیاری از عوامل تصمیم گیری می نماید.

به دنبال افزایش تنش در روابط مسکو - واشنگتن، جان سالیوان سفیر آمریکا نیز به درخواست مسکو، روسیه را ترک کرد.

روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن از سال 2014 تا به امروز بیش از یکصد بسته و اقتصادی علیه مسکو وضع نموده است.

در یک هفته اخیر آمریکا 10 دیپلمات روس را اخراج و بسته جدید تحریمی در خصوص این کشور وضع و در پاسخ روسیه نیز 20 دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب کاردار روسیه را به بهانه اقدامات بی ثبات کننده این کشور احضار کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیروز حکمی را صادر کرد که بر اساس آن فهرست کشورهای متخاصم علیه روسیه به منظور اعمال محدودیت ها و تحریم هایی در خصوص این کشورها، تعیین گردد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز شنبه بیان کرد: این حکم رئیس جمهوری روسیه با عنوان دفاع از منافع و امنیت کشور صادر شده و بزودی دولت روسیه فهرست کشورهای خصومت طلب در خصوص روسیه را تنظیم خواهد نمود.

براساس این حکم، تدابیری برای مقابله با اقدامات خصمانه کشورها در خصوص روسیه اتخاذ و بکار گرفته خواهد شد.

دیمیتری مدودیف معاون شورای امنیت روسیه بیان کرد : از زمان وقوع بحران کارائیب در قرن بیستم دو کشور روسیه و آمریکا هیچگاه تا این اندازه به جنگ نزدیک نشده بودند.

مدودیف که از سالهای 2008 تا 2012 رئیس جمهوری روسیه بود، روز آدینه در مقاله ای در خبرگزاری ریانووستی نوشت: از زمان وقوع بحران کارائیب در قرن بیستم، دو کشور روسیه و آمریکا هیچگاه تا این اندازه به جنگ نزدیک نشده اند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1540

به "لاوروف: برای مقابله بیشتر با آمریکا آماده هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: برای مقابله بیشتر با آمریکا آماده هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید