متناسب با محدودیت های فرودگاه مهرآباد بایستی تدابیر ویژه ای برای بافت فرسوده این منطقه در نظر گرفت

به گزارش مجله تار و سه تار، اعتقاد ما بر این است که نمی توان برای مسائل منطقه ها تهران یک نسخه واحد پیچید. برای بافت فرسوده تسهیلاتی در نظر می گیریم و در پرداخت عوارض معافیت هایی در نظر گرفته می گردد، اما بافت فرسوده ای که در منطقه 9 و در مجارت فرودگاه مهرآباد است با توجه به محدودیت های ارتفاع و خط آسمان امکان استفاده از آن را برای ساکنین اطراف فرودگاه فراهم نمی کند.

متناسب با محدودیت های فرودگاه مهرآباد بایستی تدابیر ویژه ای برای بافت فرسوده این منطقه در نظر گرفت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در منطقه 9 شهرداری تهران ضمن ملاقات با شهروندان و در جریان قرار گرفتن مسائل و مسایل منطقه با مدیران این منطقه ملاقات و مصاحبه کرد.

صادقی در انتها بازدید و در نشست با مدیران منطقه که با حضور مرتضوی شهرار منطقه نیز همراه بود پس از استماع موضوعات و مسایل موجود در سطح منطقه 9 گفت: خاصیت این ملاقات ها این است که موضوعات و مسایل سطح منطقه ها مطرح می شوند و اگر احتیاج به ارایه طرح یا لایحه از سوی شورا و شهرداری باشد پس از تدوین در صحن شورا مطرح و تصمیم گیری می شود تا نسبت به برطرف این موارد اقدام شود.

صادقی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که نمی توان برای مسائل منطقه ها تهران یک نسخه واحد پیچید، به عنوان نمونه ما برای بافت فرسوده تسهیلاتی در نظر می گیریم و در پرداخت عوارض معافیت هایی در نظر گرفته می شود، اما بافت فرسوده ای که در منطقه 9 و در مجارت فرودگاه مهر آباد است با توجه به محدودیت های ارتفاع و خط آسمان امکان استفاده از آن را برای ساکنین اطراف فرودگاه فراهم نمی نماید.

وی اضافه کرد: از این جهت است که باید منطقه به منطقه لوایحی تنظیم شود و به اقتصضای همان منطقه و موضوعات خاصه همان منطقه اقدام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بهای خدمات و عوارض در شورای شهر وضع و مصوب می شود و عوارَ و بهای خدمان ویژه ای برای فرودگاه مهرآباد بایستی وضع شود تا جبران کننده خسارات و مسائلی باشد تا برای شهروندان تهران بوجود می آورد.

صادقی در ادامه گفت: طرح راه اندازی اتوبوس برقی از آزادی تا میدان امام حسین مدت ها ست که مطرح است، اما به علت نبود بودجه محقق نشده آیا نمی توان هزینه این طرح را عوارض مجموعه فرودگاه تامین کرد؟ مانند اقدامی که در منطقه 22 انجام شد و اولویت تامین سرانه های آموزشی و خدماتی آن منطقه در لوایحی که برای آن منطقه به تصویب رسید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در منطقه 9 شهرک های نظامی وجود دارد این شهرک ها برای خود قوانین دارند و شهرداری برای این شهرک ها نیز خدمات دهی می نماید در صورتی که در حیطه اختیارات شهرداری نیستند آیا هزینه این خدمات نبایستی صرف تامین سرانه های دیگر برای شهروندان این منطقه باشد. این ها هرکدام احتیاجمند لو. ایح جداگانه است که بایداز سوی شهرداری ارایه شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2015

به "متناسب با محدودیت های فرودگاه مهرآباد بایستی تدابیر ویژه ای برای بافت فرسوده این منطقه در نظر گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متناسب با محدودیت های فرودگاه مهرآباد بایستی تدابیر ویژه ای برای بافت فرسوده این منطقه در نظر گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید